Vše o SEO a k čemu slouží
Zpravidla se na předních příčkách vyhledávaní zobrazují weby, které jsou funkční, rychlé a často navštěvované. Stránka, která se načítá tak dlouho, že svého návštěvníka odradí, se postupem času bude zobrazovat méně a méně častěji ve vyhledávání.
Jak ale zaručit, aby právě Váš web doporučil vyhledávač mezi prvními? No legrace to úplně není.
PageRank
PageRank je komplexní algoritmus, skrze který Google vyhodnocuje weby a řadí je za sebou na stránce vyhledávání. Weby s vyšším hodnocením doporučí jako první. Vyhledávačů je sice více, než jen Google, ale jelikož ten je nejpoužívanější, hodnocení ostatních search engines funguje obdobným způsobem.
Jak na populární web?
Váš web by měl disponovat funkčními odkazy – a to jak interními, tak externími. Takřka nikdy by se nemělo stát, že odkaz z Vašeho webu přivede návštěvníka na prázdnou stránku s kódem chyby 404. Zároveň by měl být strom odkazů na Vašich stránkách adekvátně komplexní a užitečný. Pokud většina odkazů umístěných různě na webu odkazuje na stejnou stránku, vyhledavač může takové chování označit za spam. Na druhou stranu Vašemu webu prospěje, když na něj bude směřovat mnoho odkazů z jiných končin internetu.
Načítací rychlost stránek je dalším důležitým aspektem, který ovlivňuje SEO. Web může být silně zpomalen, pokud je prolezlý velikými obrázky, grafikou, či složitými animacemi. To však neznamená, že stránky musejí být jednoduché a neobsáhlé. Mnoho stylových a originálních webů se zároveň načítá rychle díky správné optimalizaci contentu a uspořádaným databankám.
Posledním kritériem, které zde zmíníme je samotný obsah webu. Průběžné změny a updaty web udržují aktuálním. Nevyplatí se však sázet bezduchý obsah jako na běžícím páse, nebo jej dokonce kopírovat z jiných webů. Naopak, originální příspěvky, fotografie a texty nejen, že jsou kladně hodnoceny PageRankem, ale také přirozeným způsobem přitahují návštěvníky, což vede k ještě lepšímu hodnocení.