Co je to firemní identita?
Logo
Ideální logo je úderné, jednoduché a snadno čitelné. Může piktogramem vystihnout čím se Vaše společnost zabývá, nebo může být zkrátka elegantní prací s písmem. I v drobném rozlišení by jej mělo být možné rozeznat a čitelné by mělo být i v černo-bílé variantě. Ne vždy je totiž možné tisknout barevně.
Barvy
Paleta barev použitá úspěšnými společnostmi bývá přívětivá a úsporná. Stačí jen několik odstínů pro zachycení tónu a atmosféry firemní činnosti. Barvy by k sobě měly přirozeně ladit a neměly by být prvoplánové. Ideální je zvážit pastelové, zemité, studené či teplé odstíny barev – což firmě zaručí osobitost a zřetelnost.
Typografie
Mechanicky nejnáročnější aspekt CI, nejde totiž jen o výběr rodiny písma a nastavení velikosti. Pro nadpisy a názvy se například hodí použít bezpatkové písmo, naopak pro hutnější texty v odstavcích se vyplatí použít tzv. serifová písma. Další součástí typografie je práce s účařím, prostrkáním nebo také odsazeními. Umění typografie je vskutku obsáhlé a tak se na něj podíváme v jednom z budoucích článků samostatně.
Další, nemálo vlivné stránky Corporate Identity jsou:
- Práce s fotografiemi a jejich úprava.
- Jazyková forma, ve které jsou texty zkomponovány.
- Hesla a mota, která doprovázejí obsah.
- Merch dostupný zákazníkům,
- Uniformy a vybavení pracovníků
- Hudba či znělka zvolená pro videa a reklamy